با جانوران موذی چه بکنیم ...

دشمن اصلی را می توان حشرات موذی دانست حشراتی که به پلاستیک و سنگ رحم نمی کنند . حشراتی که بیش از هشتاد نوع شناخته شده از انواع سوسکها، شپش ها ، مورچه ها و موریانه ها که دسته ای روی مواد کتاب زندگی و تولید مثل می نمایند و کتاب را تغذیه و نابود می سازند و عده ای که از مخفیگاه خود به شرایط مساعد حمله به کتاب نفوذ می نمایند .

د شمن اصلی را می توان حشرات موذی دانست حشراتی که به پلاستیک و سنگ رحم نمی کنند . حشراتی که بیش از هشتاد نوع شناخته شده از انواع سوسکها، شپش ها ، مورچه ها و موریانه ها که دسته ای روی مواد کتاب زندگی و تولید مثل می نمایند و کتاب را تغذیه و نابود می سازند و عده ای که از مخفیگاه خود به شرایط مساعد حمله به کتاب نفوذ می نمایند . شپش و سوسکهای کتاب و موریانه چوب که بالای کتاب و چوب است که خدا نکند در کتابخانه و یا کتابی نفوذ کند که در غیر اینصورت خسارت جدی خواهند زد چون حتی با سم کشی تعدادی از این حشرات از بین خواهند رفت اما برخی متواری و تعدادی که در تخم و لارو هستند سم در آنها نفوذ نمی کند . قبل از آلودگی از قرار دادن کتاب به دیوارهای قدیمی و مشکوک به وجود حشرات موذی و موریانه خودداری نمایید . کتابخانه را از وسایل چوبی قدیمی و حتی دکوری که احتمال حضور آفت و حشره ای در پوسته داخلی هست خودداری نمایید. قبل از قرار دادن کتاب در کتابخانه و محل کتابخانه سم پاشی و سم کشی نمایید . موریانه ها حشراتی اجتماعی و حرکات و ساختار زندگی آن ها در زیرزمین می باشد که معمولا در نزدیکی درختان - کنده چوب - انبارهای چوب - دیوارهای خشتی تغذیه و زندگی می کنند . مناطقی که بیشتر موریانه خیز هستند مانند جنوب ایران و یا حتی برخی از مناطق تهران نظیر منطقه طرشت - باغ فردوس - لویزان - نیاوران بایستی قبل از خرید ملک که از سلامت خانه اطمینان حاصل کرد . حرکت و هجوم موریانه ها : معمولا موریانه ها در طول روزهای گرم و بارانی فعالیتشان شدت بیشتری پیدا می کند معمولا موریانه ها در محیط های باز پرسه نمی زنند و از طریق تونل های زیرزمینی راه های ارتباطی خود را به یکدیگر متصل کنند. آسیب موریانه ها : معمولا تصور می شود که موریانه ها فقط از چوب تغذیه تغذیه می کنند اما نکته مهم که موریانه ها موادی که حاوی سلولز باشد تغذیه می کنند . علامت مشخصه آلودگی به موریانه های زیرزمینی وجود خاک یا مخلوطی از شن و موریانه چوب جویده شده در آلوارهاست .صدای چوب تو خالی که در اثر ضربه زدن به آن این صدا قابل تشخیص می باشد. راههای مبارزه : 1- جمع آوری کلیه مواد چوبی از اطراف ساختمان و پاکسازی کامل محیط به طوری که تا عمق 50 سانتی متری خاک ماده ای چوبی در زمین نباشد. 2- انجام تهویه مناسب زیرزمین ساختمان 3- مسدود کردن کلیه درزها و شکافها با مصالح ساختمانی 4- سم مخصوص موریانه را در داخل دیوارها تزریق کردن


با پیشرفت تکنولوژی و ظهور عصر ارتباطات، روز به روز انسان ها به زندگی راحت تر و استفاده از خدماتی با کیفیت و درعین حال سریعتر سوق پیدا می کنند. امروزه رزرو خدمات حمل و نقل، تهیه غذا، خرید کالا و… تنها با چند کلیک امکان پذیر گردیده است. در این میان، یافتن خدمات نظافت منزل و محل کار قابل اطمینان، با کیفیت و قیمتی مناسب و از همه مهم تر انعطاف پذیر بودن این خدمات با شرایط شما هنوز کار دشواری است. در این راستا شرکت خدماتی آویژه با هدف سهولت شما در امر نظافت منزل، راه پله، نظافت شرکت و محل کار، خانه تکانی و کلیه امور مرتبط اقدام به ارائه سیستم رزرو اینترنتی خدمات و انجام آن با بالاترین کیفیت و پشتیبانی 24 ساعته نموده است. کافیست افتخار داده و کیفیت خدمات ما را مقایسه نمایید، قطعاً به جمع مشتریان ما میپیوندید.

 

 

تاریخ درج: 1398/9/2

ارسال نظر 
نام شما :
آدرس ایمیل :
متن پیام  :

   
تصویر امنیتی